ijzers/wedge fitting

ijzer en wedge fitting

IJzer fitting

Bij een ijzer fitting kijken wij naar een aantal factoren. Wij kijken hier naar gewichtsverdeling van het clubhoofd (clubhoofd grote, zwaartepunt, vergevingsgezindheid en loft).
Ook kijken wij naar shaft materiaal (graphite of staal) deze keuze hangt van een aantal swing en balvlucht factoren af zoals swing snelheid, release point van het clubhoofd in de neerzwaai, swing tempo en de hoogte van de balvlucht.

De volgende stap is het bepalen van de shaft lengte. Wanneer de shaft lengte klopt is de kans dat de bal in het midden op clubhoofd geraakt word hoger.
Wij zien zoveel mensen die clubs hebben die te lang zijn. Een langere shaft is niet alleen zwaarder maar het maakt het ook moeilijker om de bal in het midden van het raakvlak te raken. Dit leidt tot veel afstand verlies.

De combinatie van het juiste clubhoofd en shaft zijn cruciaal tijdens een clubfitting. Daarom bereiden wij ons shaft assortiment continu uit met de meest innovatieve merken. Zo blijven wij continu op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen.

Als laatste kijken wij naar de lie angle van de clubhoofd. Deze heeft een groot invloed op de vertrek richting van de bal. Tevens, als de lie angle klopt is het ook een stuk makkelijker de bal op het midden van het raakvlak te raken.
Als laatste bepalen wij de grip type, gewicht en dikte.

Wedge fitting

Bij de start van een wedge fitting laten wij klanten als eerst 30-40m pitches slaan (de finesse wedge afstanden). Dit doen wij om een idee te krijgen van de juiste grind (vorm van de zool van de wedge) en de juiste bounce angle. Bij een wedge fitting slaan onze klanten vanaf gras. De grind en bounce kunnen alleen nauwkeurig worden bepaald wanneer er van het gras geslagen wordt. Na het bepalen van de “finesse wedge”  gaan wij door naar langere wedge slagen. Hier wordt gekeken welke wedge(s) het beste aansluiten bij de finesse wedge & de gapping tussen de ijzer 9 of PW. Wij zoeken dus met behulp van de gewonnen data de beste passende wedges bij u als speler.

driver/hout fitting

Uw driver of houten laten aanmeten om al het potentieel uit uw golfspel te halen met de slagen vanaf de tee.

putter fitting

Uw putter laten aanmeten om al het potentieel uit uw golfspel te halen op de green.

Clubfitting

Uw golfset laten aanmeten om al het potentieel uit uw golfspel te halen op de baan en tijdens het oefenen.