clubfitting

Waarom clubfitting?

Bij het afslaan droom je al van die ene perfecte bal. Het geluid. De afstand. Het euforische gevoel. Toch raak je die bal nog niet goed genoeg om deze droom te realiseren. Hoe dat kan? Kijk eens naar je clubs. Daar valt vaak nog een mooie slag in te slaan!

Wat is clubfitting?

Clubfitting is het aanmeten van de juiste club specificaties voor jou als golfer. Tijdens de fitting gebruiken we geavanceerde apparatuur, zoals Trackman, om jouw swing en de vlucht van de bal te analyseren. Samen met de professional ga je kijken naar de juiste club specificaties zoals typen clubhoofd, shaft gewicht, lengte & flexibiliteit, de juiste lie angle, type club en set samenstelling. Met deze analyse werken we toe naar de optimalisatie van jouw golfprestatie.

Wanneer is de clubfitting geslaagd? Een van de belangrijkste factoren is dat u de bal regelmatige het midden van het clubblad raakt. Ook moet de hoogte van de balvlucht en de afstand die de bal aflegt optimaal zijn voor uw swingfactoren. Als dit allemaal behaald is, is de clubfitting geslaagd.

De voordelen van clubfitting

•             Het optimaliseren van de balvlucht

•             Meer consistentie in afstand, hoogte balvlucht en curve

•             Meer clubspeed en dus meer afstand

•             Makkelijker en vaker sweetspot contact

•             Verkleinde kans op (terugkomende) blessures

•             Een vergroot plezier in je golfspel

•             Lagere scores

Wij voeren de volgende merken: Callaway, Taylor Made, Titleist, Srixon, Ping, Cobra, Mizuno, Cleveland & XXIO.

Op dit moment bij ons in het assortiment:

• Callaway: Paradym, Paradym X, Apex Pro, Apex CB, Apex MD, Rogue ST, Rogue ST MAX, Apex 21, Apex DCB
  • Taylor Made: Stealth, Stealth 2, P770, P790, P7MC, P7MB
  • Titleist: T100, T150, T200, TSR2, TSR3, TSR4, Vokey
  • Srixon: ZX4, ZX5, ZX7
  • Ping: G430, G430HL, i230, i525, i59, GLe3
  • Cobra: Aerojet, King Tour, King CB, King MB, Forged Tec, Forged Tec X
  • Mizuno: JPX 923 Tour, JPX 923 Forged, JPX 923 Hot Metal Pro, JPX 923 Hot Metal, JPX Hot Metal High Launch, Pro 221, Pro 223, Pro 225
  • Cleveland: RTX 6 Zipcore wedges
  • XXIO: Series 12

ijzer/wedge fitting

Uw ijzers en / of wegdes laten aanmeten om al het potentieel uit uw golfspel te halen met de approach naar de green.

putter fitting

Uw putter laten aanmeten om al het potentieel uit uw golfspel te halen op de green.

driver/hout fitting

Uw driver of houten laten aanmeten om al het potentieel uit uw golfspel te halen met de slagen vanaf de tee.